معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

آغاز توزیع واکسن آنفلو آنزا برای گروههای پرخطر در استان سیستان و بلوچستان/ مادران باردار، بیماران سرطانی،  پیوندی، دیالیزی ها، تالاسمی، هموفیلی ، معلولان بهزیستی و زندانیان در اولویت دریافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزا ویژه گروههای پر خطر در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲ 30 September 2020
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر قاسم میری علی آباد با بیان این مطلب که، واکسن آنفلو آنزا قادر به ایجاد ایمنی 100 درصد در مقابل بیماری انفلو آنزا نمی باشد و علاوه  بر این تزریق واکسن آنفلو آنزا هیچ نوع ایمنی در برابر انواع سرماخوردگی، انواع دیگر آنفلو آنزا و همچنین بیماری کرونا ایجاد نمی کند اظهار داشت:  همچنان به افراد در معرض خطر توصیه می شود تا نسبت به واکسیناسیون آنفلو آنزا اقدام نمایند.
 
وی افزود: مادران باردار، بیماران سرطانی،  پیوندی، دیالیزی ها، تالاسمی، هموفیلی ، معلولان بهزیستی و زندانیان بر اساس زمانبندی اولین گروهی هستند که به صورت رایگان این واکسن در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.
 
معاون درمان دانشگاه با اشاره به مرحله اول واکسن به کشور و دستور العمل توزیع تدریجی این واکسن گفت: در این مرحله از توزیع واکسن اولویت برای افراد پر خطر است و سایر افراد در مرحله بعد قرار می گیرند که اطلاع رسانی خواهد شد.
 
وی یاد آور شد: بیماران مزمن و سایر افراد جامعه در مرحله دوم توزیع،  واکسن را از داروخانه ها با نرخ مصوب دریافت خواهند کرد که اطلاع رسانی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار